środa, 29 maja 2013

Grot włóczni ze skrzydełkami

Rok czy dwa lata temu zrobiłem sobie wewnętrzny egzamin moich umiejętności kowalskich przy okazji pewnego zamówienia i wykułem grot ze skrzydełkami wzorując się na znalezisku z lednickich mostów. Groty tego typu to po mieczach, a może nawet przed nimi najtrudniejsze do wykucia przedmioty z okresu wczesnegośredniowiecza. Zgrzanie tulejki, skrzydełek, wielowarstwowego rdzenia i stalowej nakładki jest naprawdę trudne i długo uciekałem przed tym wyzwaniem. Ostatecznie się udało i byłem w miarę zadowolony z efektu końcowego. Nie był to najtrudniejszy do zrobienia grot z tych, które mam w swoich materiałach, ale trochę się przy nim napociłem.





3 komentarze:

  1. Witam,

    Wraz z grupą znajomych kręcimy Conana, krótki film fantasy. Szukamy włóczni lub samego grotu. Więcej o filmie: https://www.facebook.com/ConanTheCimmerianMovie

    Scenę z włócznią kręcimy 18 lipca na Jurze, Smoleniu.

    Pozdrawiam
    Grey

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałbym zamówić podobny grot. Proszę o kontakt claymor@op.pl

    OdpowiedzUsuń